ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Ο νατουραλισμός ως
ακραία εκδοχή του ρεαλισμού μεταχειρίζεται :
α) θέματα από την
καθημερινή ζωή, με χαρακτήρες καθημερινούς ,αληθινούς( φυσικούς: natural), και πολλές φορές περιθωριακούς
[παραγκωνισμένους απ’ το κοινωνικό σύνολο, αποκλίνοντες, αποσυνάγωγους ] με στόχο:
να καταδειχτεί πως οι ήρωες δεν είναι ελεύθεροι αλλά δέσμιοι είτε εξωτερικών
δυνάμεων [π.χ. χαμηλή οικονομική/κοινωνική θέση και απαξίωση] είτε εσωτερικών
[π.χ. προσωπικές αδυναμίες , ένστικτα ].
β) τρόπους πιστής απόδοσης
της πραγματικότητας/φυσικότητας στα όρια της υπερβολής
π.χ. εκτενείς, λεπτομερείς περιγραφές
διαλόγους φυσικούς [ χρήση
ιδιαίτερης / ιδιωματικής γλώσσας προσώπων ]
Με βάση τα παραπάνω μπορούμε να
θεωρήσουμε το κείμενο του Καραγάτση
νατουραλιστικό;
[απαντήστε με παραδείγματα απ’ το κείμενο]
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Πώς πιστεύετε πως τελειώνει το διήγημα ;
α) Την άλλη μέρα η παρέα του αφηγητή μαθαίνει πως
ο Παναγιωτάκης βρέθηκε νεκρός στα βράχια και λέει:΄΄φαίνεται θα παραπάτησε απ’
το μεθύσι΄΄.
β) Η παρέα μαθαίνει πως ο Παναγιωτάκης πέθανε
και λέει: ΄΄ κρίμα κι ήταν καλό ανθρωπάκι κατά βάθος΄΄.
γ)
................................................................................................................................................................
3. Κατά τον φιλόσοφο Ζαν-Πολ Σαρτρ ΄΄ κόλαση για μας είναι οι άλλοι
΄΄. Αλλά για τον στοχαστή Ροζέ Γκαρωντύ ΄΄ κόλαση είναι η απουσία άλλων ΄΄.
Ποια φράση πιστεύετε πως βρίσκει εφαρμογή στο διήγημα και γιατί ;
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου