Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014

εισαγωγικά στη φιλοσοφία

        [πρόταση για τις 2 πρώτες ώρες διδασκαλίας]

Μικρή στάση σε εξώφυλλο με πίνακα Μαγκρίτ: οι ανατροπές που φέρνει η φιλοσοφία και η τέχνη

βήμα 1 : σκίτσο αρκά[σελ. 7], πρώτη προσέγγιση σε ερωτήματα υπαρξιακά-φιλοσοφικά,
               χαρακτηρισμός τους: ''οριακά, θεμελιώδη, έσχατα'' [σελ. 9]
               χρήσεις και καταχρήσεις όρου ''φιλοσοφία" [σελ. 9-10]:
                  ''φιλοσοφία Πλάτωνα'', ''φιλοσοφία τάδε μαθήματος'',
                   ακόμη και..''φιλοσοφία Μαζωνάκη''...
                  (λαϊκό άσμα:''η φιλοσοφία μου..όλα να τα ζήσω..")

βήμα 2:  σύνδεση με πρωτογενές ερώτημα παιδικής ηλικίας ''γιατί μαμά;''
              -κείμενα Βέντερς και Βίτγκενσταϊν[σελ. 8]

βήμα 3: αν διατυπώνουμε [έστω απλοϊκά] φιλοσοφικά ερωτήματα ως παιδιά, τι κάνουμε ως έφηβοι;
              αναφορά σε ανατρεπτικό στοιχείο φιλοσοφίας:

      σύντομος σχολιασμός τραγουδιού "Πες μου παππού'',

   ειδικά το αίτημα για ''Δικαιοσύνη'' όπως εκφράζεται στο στίχο

   ''Πες μου μαμά,γιατί όταν πάω σινεμά,
    ενώ αλλάζω σινεμά, το έργο δεν αλλάζει;
    Έρχεται ο άγριος μαμά, για νταηλίκι κι αχταρμά,
    ψήνει τον ήμερο μαμά, τον τρώει κι ησυχάζει..''

       
         παρουσίαση στίχων

 

βήμα 4: πώς προκύπτουν τα φιλοσοφικά ερωτήματα; ή και πού οδηγούν;

             επεξεργασία (και ετυμολογική)εννοιών:
       δυσ_φορία ,   α_πορία''[πόρος=πέρασμα],  
         α_διέξοδο,   περι_έργεια...
   
και με παρατήρηση δύο πινάκων σελ. 8 όπου η απεικόνιση "πολυ_μήχανου" Οδυσσέα:
            α_μηχανία    [μηχανή=μέσο]

Κείμενο για αντιδράσεις (θετικές ή αρνητικές) που προκαλούν τα φιλοσοφικά ερωτήματα:
  από Μένωνα Πλάτωνα [σελ. 11] όπου χαρακτηριστικές λέξεις/φράσεις:
 ''αμηχανία..μάγια..με έχεις παραλύσει..ηλεκτρίζει..μυαλό..στόμα..ναρκωμένα..''

βήμα 5 : ''φιλοσοφία του δρόμου''
              με αφορμή συνθήματα σε τοίχους [σελ. 12]

     επεξεργασία ορισμένων συνθημάτων από τα βίντεο:




             
               δημιουργική φάση:
                                γεμίστε τον πίνακα της τάξης με δικά σας συνθήματα              
                            [περιορισμός:αποκλείονται σεξιστικές-ρατσιστικές αναφορές]




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου