Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

ΕΚΘΕΣΗ 2012: η Αρβελέρ έγραψε...η επιτροπή εξετάσεων "έγραψε" ... κι οι μαθητές σιγά μην έγραψαν περίληψη!


21 Μάη 2012.
Κωνσταντίνου και Ελένης 
Γλύκατζη-Αρβελέρ...


Η επιτροπή εξετάσεων είπε να τιμήσει την Αρβελέρ,επιλέγοντας ένα κείμενό της[ΕΔΩ].
Εξαιρετικό το κείμενο της κ. Αρβελέρ, 
εξαιρετικά προβληματική κι η προσπάθεια να συντάξεις περίληψή του...

Μερικά από τα σημεία στα οποία  σκοντάφτεις και είτε τα πιάνεις είτε τρως τα μούτρα σου...:

1η παράγραφος:
[…]το ελληνικό πλαστικό κατόρθωμα δηλώνει την έλλογη προσπάθεια του καλλιτέχνη να δαμάσει το πάθος και τη μοίρα με τα έργα του νου και της καρδιάς[…]
2η παράγραφος:
Αποκρυστάλλωμα ορθής και όρθιας σκέψης, το αρχαίο άγαλμα […]καθαγιάζει και αγλαΐζει τους χώρους της πόλης. Σήμα ανάτασης ψυχικής και ορόσημο πανάρχαιας μνήμης[…]
Διαγράφει ο τεχνίτης τα πλαίσια μιας πάντα ευνομούμενης[..] πολιτείας[…]όπως την ορίζει η πλατιά
ειρηνευτική κίνηση του θεϊκού βραχίονα στο αέτωμα του ολυμπιακού ναού. Κίνηση που αναδεικνύει τον Απόλλωνα ρυθμιστή στη διαμάχη του ανθρώπου με το ζώο, με το μυθικό Κένταυρο, στην Ολυμπία, και οργανωτή της ζωής μέσα στο φως του λόγου. Το πέρασμα από το μύθο στο λόγο έγινε, χάρη στην τέχνη, άγαλμα, θέαμα και θεωρία[…]
3η παράγραφος:
Το πέρασμα από το ζώο, την άγρια φύση και τους αγρούς, στο δομημένο άστυ και στην οργανωμένη πόλη, ας πούμε τη θεϊκή μετάβαση από την κυνηγέτιδα Άρτεμι στην πολιάδα Αθήνα, δηλώνει[…].Αυτό ίσως είναι το συνοπτικό μέγιστο μάθημα του αρχαιοελληνικού βιώματος,  των ανθρώπων που πρώτοι σμίλευσαν […]τη μορφή της εσωτερικής ενατένισης, συνδυασμένη με την ιδεατή πληρότητα της φυσικής ομορφιάς[…]
4η παράγραφος:
Ιδού η απαρχή της προσπάθειας για γνώση και για αυτογνωσία, ιδού το πρώτο ερωτηματικό,  το για πάντα αναπάντητο, ιδού η αυγή του μυστηρίου που οδήγησε τον άνθρωπο να γίνει πλάστης αθάνατου έργου, δημιουργός δηλαδή θεών. Δάμασε η ελληνική τέχνη το ζώο πριν ανακαλύψει τον τέλειο άνθρωπο.  Το συντροφικό συναπάντημα του ανθρώπου με τους θεούς διδάσκει η αρχαία αισθητική, στην προσπάθειά της να αιχμαλωτίσει την τέλεια μορφή την πάντα μετέωρη και πάντα τεταμένη προς μια ιδεατή πληρότητα, προς ένα αέναο γίγνεσθαι.

Κριτική στο στο κείμενο: ΕΔΩ

Ποιο θα είναι άραγε το έργο του έρμου του διορθωτή ;

- μια έλλογη προσπάθεια να δαμάσει τη μοίρα του άμοιρου μαθητή…;
- το αποκρυστάλλωμα μιας ορθής και όρθιας σκέψης…;
- αγλάισμα νηφαλιότητας…;
- σήμα υπέρτασης ψυχικής…;
- ειρηνευτική κίνηση μεταξύ επιτροπής και μαθητιώσας νεολαίας…;
- πέρασμα από τον λόγο στο παράλογο…;
- πέρασμα από τον λόγο στους αγρούς…;
- βίωμα αντοχής και ενατένισης προς μια ιδεατή πληρότητα πύκνωσης ...;
- συντροφικό συναπάντημα με τον Άγνωστο Μαθητή…;  
- προσπάθεια να αιχμαλωτίσει το τέλειο γραπτό το πάντα μετέωρο και πάντα τεταμένο προς μια ιδεατή πληρότητα, προς ένα αέναο γίγνεσθαι...;

"δε με έχω δει ποτέ στην τηλεόραση" [σε θέμα πανελληνίων όμως...;]




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου